Designing Digital Environments - Autumn 2009 - Høgskolen i Østfold
 
Home   Course description   Students   Projects   FAQ   Resources
 

Kursbeskrivelse

Kursbeskrivelse: Design av Digitale omgivelser 2009
Kurskode: ITI46105 000
Studiepoeng: 15
Mål: Studentene skal trene seg opp til å kjenne og anvende histori, teori, metoder og verktøy som inngår på forming, planlegging og prosjektering av interaktive digitale omgivelser for informasjonsformidling.
Oversikt: Design and Making
Digital environments
Design History
Design Theory
Design Activity
Value and Responsibility
Digital Environments
Cases
Innhold: En designoppgave om skal gjennomføres i form av forprosjekt etter at tre separate designmetoder er prøvd og testet på forslagsstadiet. Oppgavegjennomføringen underbygges og støttes av veiledning, for- og etterlesninger, litteratur og kurssamlinger.
Forkunnskaper: Kvalifisert for mastergradsopptak
Litteratur:
Evaluering: Individuell evaluering av kursets arbeidsoppgaver.
 

Course description

Course description: Design of Digital Environments 2009
Code: ITI46105 000
Credits: 15
Aims: The course aims to train the students in understanding and use of the history, theory, methods and tools that can be used in the designing, planning and forming of interactive digital environments for conveying information.
Overview: Design and Making
Digital environments
Design History
Design Theory
Design Activity
Value and Responsibility
Cases
Contents: A designproject to be implemented as a sketch project after three separate design methods have been applied and tested. The project will be supported by advice, lectures, seminars and course gatherings.
Prerequisites: Qualified for master's degree program
Readings:
Assessment: Individual assessment of course projects.
 

Last modified: Tue Aug 25 15:12:49 2009

Børre Ludvigsen