January 2004
S M Tu W Th F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
February 2004
S M Tu W Th F S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
March 2004
S M Tu W Th F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
April 2004
S M Tu W Th F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
May 2004
S M Tu W Th F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
|
Kursbeskrivelse:
|
Kurskode |
IAI36003 |
Studiepoeng: |
30 |
Mål |
Studentene skal trene seg opp til
å kjenne og anvende de metoder og
verktøy som inngår på forming,
planlegging og prosjektering av digitale omgivelser
for informasjonsformidling. Kurset skal også gi
studentene kunnskap om epistimologi og læring
samt innsikt i bruk av digitale teknologier i
lærings- og formidlingsomgivelser. |
Innhold |
En designoppgave om skal
gjennomføres i form av forprosjekt etter at
tre separate designmetoder er prøvd og testet
på forslagsstadiet.
Oppgavegjennomføringen underbygges og
støttes av veiledning, for- og etterlesninger,
litteratur og kurssamlinger. |
Forkunnskaper |
Kvalifisert for mastergradsopptak |
Litteratur |
- Design Methods, 2nd Edition by
John Chris Jones
- John Wiley & Sons; ISBN:
0471284963
- Digitale Medier, Gunnar
Liestøl og Terje Rasmussen
- Universitetsforlaget, 2003: ISBN
82-15-00359-1
- Tools for Thought, Howard
Rheingold
- The MIT Press, 2000: ISBN
0-262-68115-3
- The Elements of Style,
Strunk and White
- Pearson: ISBN 020530902X
- Selvvalgte
fordypningstekster
- i espistimologi og
læring.
- Research Design, John W.
Creswell (for mastergradsstudenter)
- Sage Publications, 2003 ISBN
0-7618-2442-6
|
Evaluering |
Individuell evaluering av
kursets arbeidsoppgaver.
|
|