[Kursbeskrivelse]    [Oppgaver]    [Studenter]    [Ressurser]
 
    January 2004
 S  M Tu  W Th  F  S
             1  2  3
 4  5  6  7 8  9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

   February 2004
 S  M Tu  W Th  F  S
 1  2  3  4 5  6  7
 8  9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29

     March 2004
 S  M Tu  W Th  F  S
    1  2  3 4  5  6
 7  8  9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

     April 2004
 S  M Tu  W Th  F  S
            1  2  3
 4  5  6  7  8  9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

      May 2004
 S  M Tu  W Th  F  S
                   1
 2  3  4  5 6  7  8
 9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kursbeskrivelse:

Kurskode IAI36003
Studiepoeng: 30
Mål Studentene skal trene seg opp til å kjenne og anvende de metoder og verktøy som inngår på forming, planlegging og prosjektering av digitale omgivelser for informasjonsformidling. Kurset skal også gi studentene kunnskap om epistimologi og læring samt innsikt i bruk av digitale teknologier i lærings- og formidlingsomgivelser.
Innhold En designoppgave om skal gjennomføres i form av forprosjekt etter at tre separate designmetoder er prøvd og testet på forslagsstadiet. Oppgavegjennomføringen underbygges og støttes av veiledning, for- og etterlesninger, litteratur og kurssamlinger.
Forkunnskaper Kvalifisert for mastergradsopptak
Litteratur
Design Methods, 2nd Edition by John Chris Jones
John Wiley & Sons; ISBN: 0471284963
Digitale Medier, Gunnar Liestøl og Terje Rasmussen
Universitetsforlaget, 2003: ISBN 82-15-00359-1
Tools for Thought, Howard Rheingold
The MIT Press, 2000: ISBN 0-262-68115-3
The Elements of Style, Strunk and White
Pearson: ISBN 020530902X
Selvvalgte fordypningstekster
i espistimologi og læring.
Research Design, John W. Creswell (for mastergradsstudenter)
Sage Publications, 2003 ISBN 0-7618-2442-6
Evaluering Individuell evaluering av kursets arbeidsoppgaver.




Last modified: Thu Jan 8 14:31:46 2004 / BL