January 2003
M Tu W Th F
1 2 3
6 7 8 9 10
13 14 15 16 17
20 21 22 23 24
27 28 29 30 31
February 2003
M Tu W Th F
3 4 5 6 7
10 11 12 13 14
17 18 19 20 21
24 25 26 27 28
March 2003
M Tu W Th F
3 4 5 6 7
10 11 12 13 14
17 18 19 20 21
24 25 26 27 28
31
April 2003
M Tu W Th F
1 2 3 4
7 8 9 10 11
14 15 16 17 18
21 22 23 24 25
28 29 30
May 2003
M Tu W Th F
1 2
5 6 7 8 9
12 13 14 15 16
19 20 21 22 23
26 27 28 29 30
June 2003
M Tu W Th F
2 3 4 5 6
9 10 11 12 13
16 17 18 19 20
23 24 25 26 27
30
|
Kursbeskrivelse:
|
Kurskode |
- |
Studiepoeng: |
30 |
Mål |
Studentene skal trene seg opp til
å kjenne og anvende de metoder og verktøy
som inngår på forming, planlegging og
prosjektering av digitale omgivelser for
informasjonsformidling. Kurset skal også gi
studentene kunnskap om epistimologi og læring samt
innsikt i bruk av digitale teknologier i lærings-
og formidlingsomgivelser. |
Innhold |
En designoppgave om skal
gjennomføres i form av forprosjekt etter at tre
separate designmetoder er prøvd og testet på
forslagsstadiet. Oppgavegjennomføringen
underbygges og støttes av veiledning, for- og
etterlesninger, litteratur og seminarer. |
Forkunnskaper |
Kvalifisert for
mastergradsopptak |
Litteratur |
- Design Methods, 2nd Edition by
John Chris Jones
- John Wiley & Sons; ISBN:
0471284963
- Human-Computer Interaction, Jenny
Preece
- Addison-Wesley, 1994: ISBN
0-201-62769-8
- Tools for Thought, Howard
Rheingold
- The MIT Press, 2000: ISBN
0-262-68115-3
- Selvvalgte fordypningstekster
- i espistimologi og læring.
|
Evaluering |
Individuell evaluering av kursets
arbeidsoppgaver.
|
|