[Kursbeskrivelse]    [Oppgaver]    [Studenter]    [Ressurser]
 
  January 2003
 M Tu  W Th  F
       1  2  3
 6  7  8 9 10
13 14 15 16 17
20 21 22 23 24
27 28 29 30 31

 February 2003
 M Tu  W Th  F
              
 3  4  5 6  7
10 11 12 13 14
17 18 19 20 21
24 25 26 27 28

    March 2003
 M Tu  W Th  F
              
 3  4  5 6  7
10 11 12 13 14
17 18 19 20 21
24 25 26 27 28
31

    April 2003
 M Tu  W Th  F
    1  2 3  4
 7  8  9 10 11
14 15 16 17 18
21 22 23 24 25
28 29 30

      May 2003
 M Tu  W Th  F
          1  2
 5  6  7 8  9
12 13 14 15 16
19 20 21 22 23
26 27 28 29 30

     June 2003
 M Tu  W Th  F
 2  3  4  5  6
 9 10 11 12 13
16 17 18 19 20
23 24 25 26 27
30

Kursbeskrivelse:

Kurskode -
Studiepoeng: 30
Mål Studentene skal trene seg opp til å kjenne og anvende de metoder og verktøy som inngår på forming, planlegging og prosjektering av digitale omgivelser for informasjonsformidling. Kurset skal også gi studentene kunnskap om epistimologi og læring samt innsikt i bruk av digitale teknologier i lærings- og formidlingsomgivelser.
Innhold En designoppgave om skal gjennomføres i form av forprosjekt etter at tre separate designmetoder er prøvd og testet på forslagsstadiet. Oppgavegjennomføringen underbygges og støttes av veiledning, for- og etterlesninger, litteratur og seminarer.
Forkunnskaper Kvalifisert for mastergradsopptak
Litteratur
Design Methods, 2nd Edition by John Chris Jones
John Wiley & Sons; ISBN: 0471284963
Human-Computer Interaction, Jenny Preece
Addison-Wesley, 1994: ISBN 0-201-62769-8
Tools for Thought, Howard Rheingold
The MIT Press, 2000: ISBN 0-262-68115-3
Selvvalgte fordypningstekster
i espistimologi og læring.
Evaluering Individuell evaluering av kursets arbeidsoppgaver.




Last modified: Fri Jan 17 10:44:41 2003 / BL