Oslonett

22 46 10 99
Konsulent Dag Wigum

1) Hvor i landet er de etablert? Det har betydning for hvem som kan nå dem med kommunetakst osv.

Oslo, Trondheim, Kristiansand, Arendal, Stavanger og Hamar. Noe seinere: Bergen.

2) Stemmer prisene slik de er oppgitt i mitt skjema? Har de korrigeringer å komme med? Vi belaster pr. minutt og ikke pr. påbegynt time.

3) Hvilke modemhastighet understøtter de nå? Opp til 28.800 og ISDN.

Hvilke oppgraderingsplaner har de?

Understøtter de både PC og Mac med fullverdig tilbud?

3b) Hva følger med av programvare ved start? Helt konkret for:


  - mail		Eudora. Utv. kommersiell del for Privat og proff.
  - newsgrupper		ikke noe, TRM ligger på serveren.
  - filoverføring	FTP
  - www			Mosaic
  - evt. annet		TIA - Internet adapter, øker hastigheten 
			og gjør det mulig for Mac å bruke 
			grafisk brukergrensesnitt.

4) Hva følger med av bruksanvisning etc?

Dokumentasjon for Onterm, kommunikasjonsprogrammet mellom PC og Oslonet. "Unix og tjenester på nettet" Av Gisle Hannemyr. 100s. Mye stoff online i tillegg.

5) Hvilken brukerservice yter de? Support telefon. (8-17) E-post. Fax.

Hvor raskt? Telefon umiddelbart. Mail i løpet av dagen.

Hvor mange ansatte? 4-5

Koster ikke noe før vi må ut til kunden.

6) Hva gjør de for å veilede sine brukere i å finne fram på Internet? Hvilken vekt vil de legge på dette framover?

Online dokumentasjon viktigst.


© NRK - 29.03.1995 nobb/mkh
webmaster@ hiof. no