[Index]    [Index]    [Referanser]
 
Kursbeskrivelse:

Kurskode -
Studiepoeng: 15
Mål Studentene skal trene seg opp til å kjenne og anvende de metoder og verktøy som inngår på forming, planlegging og prosjektering av digitale omgivelser for informasjonsformidling
Innhold En designoppgave om skal gjennomføres i form av forprosjekt etter at tre separate designmetoder er prøvd og testet på forslagsstadiet. Oppgavegjennomføringen underbygges og støttes av veiledning, for- og etterlesninger, litteratur og andre ressurser.
Forkunnskaper Kvalifisert for mastergradsopptak
Litteratur
Design Methods, 2nd Edition by John Chris Jones
John Wiley & Sons; ISBN: 0471284963
Design i Norge, Per Mollerup
Norsk Form, Oslo, 1993 ISBN 82-452-0001-8
Utvalgte tekster fra:
New Thinking in Design by C. Thomas Mitchell
John Wiley & Sons; ISBN: 0471286044
Evaluering Individuell evaluering av kursets arbeidsoppgaver.




Høgskolen i Østfold   •   IA-avdelingen
Børre Ludvigsen • <borrel@hiof.no>
Last modified: Thu Aug 21 10:09:51 2003