Sluttevaluering Medier og Anvendt IT 2008
(20 besvarelser - faglærere: Børre Ludvigsen og Vanja Ohna)
|
1. Helhetsinntrykk
|
2. Litteratur
|
3. Forelesningene
|
4. Oppgaver
|
5. Lab. arbeide
|
6. Maskiner og program
|
7. Forelesere
|
8. Forelesernes faglig dyktighet
|
9. Formidlingsevne
|
10. Tavle - AV bruk
|
11. Veiledning
|
12. Informasjon
|
13. Fulgte forelesninger
|
14. Fullførte oppgaver
|
15. Foreberedelse
|
16. Bidrar til diskusjon
|
17. Deltar i gruppearbeid
|
18. Tar kontakt
|
19. Diskuterer og hjelper
|
20. Forsker
|
21. Timer pr. uke
|
Eksamen
|
|
|
22. De mest positive sidene ved kurset:
- Å lære det tekniske for å være kreative.
- At jeg kan mye fra før av
- Veeldig allsidig.
- Spennende
- praktiske oppg i Medier
- Variert stoff ... Ganske spennende
-
- Spennede og lærerike oppgaver
- Tilgang på bra utstyr (kamera, lys, etc.)
-
- Spennende oppgaver / temaer (film, lyd og bilder)
- Godt utstyr
- Forelesrne kommer med gode svar og forslag nåpr jeg spør om
ulike ting.
- At vi står fritt til å tolke oppgaver slik vi vil. Mulightene til
å være kreative.
-
- Børre er en god ressurs med masse kunnskap.
- Å lage praktiske ting som film/lyd-prod.
- Stort sett flott!!
- At det for seg veldig mye rundt temaet.
- Kunnskapsrike forelesere.
- Oppgavene vi har jobba med, filming, artikkelskriving.
- fått arbeidet med oppgaver som har ført til mer innsikt i
faget.
-
- Anvendt IT: At vi lærer om historien til IT-verden.
- Medier: At det er et fag jeg skjønner, som gjør det lettere å
følge med.
- Informativt
- Lærer my moro, filming, radio, osv..
- Kunnskap
- Pause fra PHP... Gøy med medier, lyd, film, etc.
- Bredt[.] Børre er kosli
|
23. De mest negative sidene ved kurset:
- -
- At jeg kan mye fra før av
- Veeldig allsidig
- Litt difust
-
- mye surr
- lite direkte læring
- usammenhengende kurs
- dårlig kommunikasjon
- Ikke lett å få tak i hvor foreleser vil hen ... Men var verre i starten
- Den todelte biten. Forelesninger i anvendt IT er grei, men i
medeir er de ikke særlig gode. Hun klarer ikke å formidle stoffet,
og hun later til å ikke ha noe kjennskap til studentfaglige
nivå. Lite referering til pensumlitteratur hos begge forelesere.
- Lite referering til pensum. Det kan virke som foreleseren ikke
helt vet bakgrunnskunnskapene til studentene.
- Noen ganger veldig vanskelig og motivere seg til forelesninger
og følge forelesningene.
- Vanja er for usikker og ustrukturert, burde brukt bedre
oversikter som f.eks. powerpoint / andre
forelesningsoversikter. Også Børre er litt for ustrukturert. Man har
vanskelig (ofte) med å se hva som er budskapet i emnet han foreleser
om. "Hvor bærer dette hen?"
- Virker noe rotete, lite sammenhengende, uoversiktelig. At vi
ikke får kursing i programvare som vi må benytte i kurset.
-
- Ustrukturerte forelesninger.
- Kurset er kort
- Foreleser i medier vet lite om bakgrunnen til
studentene. (underviser på feil nivå.)
- Vanskelig å få oversikt over stoffet. (+Eksamen)
- Vanskelig å følge med på forelesningene, om hva som er pensum, og
hva som er bare prat. Ble bedre på slutten.
-
- fortsatt føler jeg en stor uvik[?] i faget.
- vet hva den skal handle om, men det som formidlet virker uklart
(under forelesningen)
- Medie-delen får jeg god oversikt, men der igjen er pensum uklart.
- At ingen tar ansvar mht pensum og eksamen.
- En del informasjon jeg personlig mener er irrellevant.
- For mye å gjøre, siden vi har webprogrammering ved siden
av. Caseuka burde vært lagt til en annen uke før.
- Tid til alt.
- Mye usikkerhet rundt pensum. Utrolig kjip Pensum bok - tools 4
thought. Medier - lærer ingenting! man lærte mer på to timer med en
3Klassing som underviste oss i Final Cut enn vi har gjort hele
semesteret med Vanja ... Vi er ikke proffe film skapere, men
nybegynnere.
- Boken!! T.F.T. Vanja snakker alt for avansert. Har lært lite der.
|
24. Andre kommentarer:
- Jeg synes det skulle vært mer av dette kurset. (Flere
forelesninger)
- Skulle ønske det var konkret mer å hente i forelesningene. Det
har en tendens til å gå alt for mye på overfalten av temaet. Det
hadde nesten vært like produktivt å få en liste over ting man burde
sette seg inn i.
- -
- -
-
- synes strukturen er dårlig
- bør være lov å ta digitale notater i forelesningene (handler
om tillit)
- -
- -
- Kunne lært litt mer konkrete ting om digitale verktøy. -
lyssetting på film.
- -
- Bra utstyr, men så godt som INGEN forelesning om bruken av
det. Burde Hatt kurs i Final Cut / iMovie og lydredigering og bruken
av Filmkamera / lydopptakere både teoretisk og
praktisk. Terminal-forelesningene må endres. Svært fåklarer å
skjønne dette. Kanskje å gå saktere fram og huske på at disse
studentene ikke har noen bakgrunn for å forstå dette.
- Virker som om foreleser er mye irritert på studentene, gjør at
jeg gruer meg til timene istedet for og komme til time og bli
motivert. Autoritært.
- GRIT Har vært feilslått og konsekvensene forplanter seg videre
ut i semesteret, også til dette kurset. føler at jeg ikke har de
rette forkunnskapene.
- Si bedre ifra om man skeier ut, så man har mer peil på hva som
er pensum og hva som ikke er det.
-
- mer tavle bruk slik at vi kan notere
- sakte lit opp
- utdyp + eksempler under forelesning (ikke sideavstikker: Børre)
- Dårlig oppbygging, mye "rundt grøten" prat.
- Nope
- Kunne hatt bedre oppdaterte websider for elevene.
- Nei
- Mer praktisk undervisning enn kunn tavle og bare BLA.. BLA.. Og i
Anvendt IT, Pensum på Norsk som går an og forstå.
- -
(Alle kommentarer er gjengitt ordrett.)
|
Kursevaluering - detaljer
Evaluering var sammensatt av tre karakterer: mappe, Caseuke og 3
timers skriftlig eksamen. 44 kandidater leverte.
A B C D E F
Tilsammen 0 4 25 10 3 2 (44)
Mappe 0 9 26 5 1 3 (44)
Case 0 15 28 0 0 1 (44)
Eksamen 0 0 12 5 9 18 (44)
|
Last modified: Tue Feb 10 11:02:37 2009
Børre Ludvigsen
|