Sluttevaluering Digitale dokumenter 2009

1. Helhetsinntrykk

2. Litteratur

3. Forelesningene

4. Oppgaver

5. Lab. arbeide

6. Maskiner og program

7. Forelesere

8. Forelesernes faglig dyktighet

9. Formidlingsevne

10. Tavle - AV bruk

11. Veiledning

12. Informasjon

13. Fulgte forelesninger

14. Fullførte oppgaver

15. Foreberedelse

16. Bidrar til diskusjon

17. Deltar i gruppearbeid

18. Tar kontakt

19. Diskuterer og hjelper

20. Forsker

21. Timer pr. uke

Eksamen

31 innleverte evalueringskjemaer - ett representativt utvalg av kommentarer.


22. De mest positive sidene ved kurset:

22. De mest negative sidene ved kurset:

24. Andre kommentarer:


"Det er vedlig fritt."
"Jeg hadde ikke hatt noe imot mer enn tre timer i uken."
(Anfører 10-12 timer pr. uke i arbeidstid.)
"Beste kurset dette semesteret."

"God tid på de individuelle oppgavene.
Velge eget tema."
"Kunne hatt noe mer gruppe orientert oppgaver."

"Mange spennende temaer.
Gjesteforelesrne var også veldig flinke."
"Skriveoppgaver, men men ..."
"Det ble bedre og bedre utover semesteret."

"Spennende gjesteforelesninger. Høyt kunnskapsnivå. Fine oppgaver."
"Lite opplæring i programmer og annet utsyr. Det er ikke alt man ka lese seg til ... Det burder vært flere oppgaver, så vi lærte mer."
"Gjevnt over et godt og engasjerende kurs."

"fritt valg av tema + man får utforske litt på forskjellige oppg. varierte oppg."
"føler at "kurslitteraturen" ikke blir tatt opp, dermed føler jeg stor usikkerhet hva man skal legge fokus på."
"Utdype mer om hva som er pensum!"

"Veldig bra oppgaver med valgfritt tema. Vært spennende og jobbe med."
"Kommer faktisk ikke på noen."
"Mye bedre enn i fjor..."

"Uten tvil oppgavene! De er utfordrende og lærerike. Dette kurset har vært det beste dette første året på dmpro!"
"Selvom det er eget ansvar for å lese kurslitteratur, hadde det vært fint om det ble brukt litt mer tid på det i forelesningene."

"Interessant fagområde, forelesere er gode på det de er gode på, fine arbeidsoppgaver."
"Forelesere disponerer labtimene til tider noe dårlig, man kommer ikke alltid gjennom alt og det føles noen ganger kke nok givende og relevant ut."
"På noen fagområder hadde det vært fint at de gjesteforelesere som kan mye om dette har flere forelesninger om dette også. (f.eks.Animasjon)."

"Fantaskiske oppgaver. Noen fantastiske timer, blant annet om lyd, animasjon og bilde."
"Noe dårlig"

"Det blir tatt opp spennende temaer."
"My av det som blir tatt opp er for gammeldags!"
"Føler forelesningene har blitt mer spennende pga at foreleser virker selv mer intrisert i det han prater om."

"De opbigatoriske oppgavene. Å bruke ett selvvalt tema igjennom prosjektet."
"Omfanget av pensummet. kurslitteraturen (fagbøkene)."

"Hvis jeg skulle trekke en paralell til kurset i Medie & Anvendt IT, så vil jeg si at utbyttet og interessen for dette kurset bedre. Forelesningene og spesielt gjesteforelesningene har vært svært bra."
"Gode tilbakemeldinger syns jeg er viktig med tanke på studentenes utbytte av kurset. Gi tilbakemeldinger UANSETT."

"- Utstyr"
"- Arrogant lærer"

"Vi lærer ting. Det er ganske morsomt."
"Føler ikke vi får vite hva vi trenger og lære. Virker han bare slenger viss informasjon mot oss og lager et eksamen sån på sparket."
"Gjerne fått mer info om akkurat det vi skal ha om pensum osv. Han regner veldig med at vi må lære alt selv. Da ser je ikke poenget med og komme til forelesningene."

"Individuelt arbeid, god tid til å fullføre oppgaver, selvstendige oppgaver der vi selv kan velge tema."
"Flere forskjellige lærere i ett fag skaper litt forvirring."
"Nah"


Fri Sep 25 16:05:57 CEST 2009 • Last modified: Mon Sep 28 11:35:26 2009

Børre Ludvigsen