Fra Håkon Tolsby Date: Tue, 13 Apr 2004 14:21:10 +0200 Et studium i Digitale omgivelser bør bygges på fire faglige moduler Modul1 Teknologiske ferdigheter for å kunne utvikle digitale omgivelser: Programmering, grafisk programmering, xml/html, Modul2 Kunnskap om digitale omgivelser: HCI, estetikk, arkitektur, multimedia Modul3 Metoder for å forstå omgivelsene og de sammenhenger som det skal designes for og etterprøving/uttesting av digitale omgivelser: Brukerundersøkelser, interaktiv design, brukerorientert design, dialogbasert design, prototyping, testing, fokusgrupper, observasjon, intervju, spørreundersøkelser. Modul4 Kritisk refleksjon. Vitenskapsteori, teorier om læring og organisasjoner, teorier om kunnskap og intelligenser, aktivitetsteori Undervisningsform Dette studiet egner seg som en blanding av kurs og prosjekter. Evalueringsform Evalueringen bør vektlegge studentenes egne arbeider